utorok 7. júla 2015

Včelársky vozík

Už dlho som pozeral po vhodnom včelárskom vozíku. Počas minuloročnej kočovky som si pošramotil pravé rameno a rozhodol som sa, že to treba robiť nejak ináč. Preto som aj spravil úpravu do fčelochodu.
To bola prvá fáza, ale hlavný bod bol vozík. Prvotná inšpirácia bol rudlík , aj som si začal niečo podobné sám zvárať. Pri funčnom prototype som si uvedomil, že to nie je úplne vyhovujúce pre nádstavkové včelárenie, kde je výška úľu a hmotnosť častokrát vyššia ako sa dá zvládnuť pomocou toho princípu. Holt smola, fyzika nepustí.

Narazil som na Apilift - ale ta cena.... Kaptarlift z Maďarska - troška lepšie, ale stále mimo.... Našiel som poľskom videoblogu Tomeka Miodeka tento vozík. Prebrowsoval som krížom krážom. Hľadal nejaké EU alternatívy. Pár Poliakov som našiel, čo to tiež vyrábajú - ale len na objednávku. S čakacími dobami rádovo 5 mesiacov, s dostupnosťou v septembri a pod. Čiže vtedy, keď už vozík netreba.
No nech to nenaťahujem..... Kúpil som vozík z Ukrajiny. Od výrobcu do Bratislavy (na colnicu) prišiel za 3 pracovné dni. V Bratislave "hnil" 3 dni na colnici, kým som mohol to ísť vybaviť a vyplatiť DPH...
Ale už je tu!

Presťahoval som všetky včelstvá na poľe - slnečnica je cca 1 km daleko. Snáď ju nájdu a bude z toho dačo. Vozík sa upešne osvedčil. Sám dokážem úle naložiť aj zložiť v teréne na pripravené miesto. Samozrejme, že ešte treba nabrať prax, a jasné že som potreboval asistenciu mojej vedúcej včielky Čelky - ale už som sa nenamakal ako kôň a nič ma (hrozne) nebolí.
Takto to vyzerá nam poli dnes po prevoze a pridaní medníkov.